Vanliga frågor

Leveranser

Hur fungerar frakt och leverans?

Du har gjort en beställning, solen skiner och det är som att ett fyrverkeri av glädje sprakar på himlen när du vet att din Flopz är på väg - vad händer nu?

När en beställning görs kommer vårt team att omsorgsfullt paketera dina Flopz med värme och omtanke.

Snälla, vänta till utskrivet datum för det är först då vårt team är redo för att plocka och packa just din beställning. Alla beställningar skickas när alla artiklar är redo i sin helhet - det betyder att om du har en förbeställd vara i din beställning, kommer alla varor att vänta tills den senaste varan är tillgänglig och sedan skickas de ut samtidigt.

Om du beställer utanför Sverige kan det tillkomma tullavgifter för dig som krävs för att importera varor till ditt land.

Just nu tar det ungefär 15 dagar för oss att kunna skicka leveransen pga extrem efterfrågan. Därefter tar det några arbetsdagar för posten att leverera ditt paket.

När vi skickar beställningen får du ett bekräftelsemail med ett spårningsnummer. Oroa dig inte om det inte finns några scanningshändelser inom de första 24 timmarna - systemet kan ta en dag eller så att komma ikapp.

Kan jag ändra min leveransadress?

Oj, skickas inte dina Flopz till rätt adress? Vi kan absolut hjälpa dig att ändra detta! Så länge din beställning inte har skickats, går det fint att skicka oss de nya uppgifterna så kan vi ändra detta åt dig.

*OBS: Vi kan bara skicka din beställning till den adress du anger på din beställning - om du har angivit en felaktig adress och paketet levereras dit, kan vi inte hämta det så kontrollera din adress noggrant!

Skickar ni internationellt?

Även om vi är ett svenskt bolag älskas våra Flopz över hela världen! Det går finfint att beställa oavsett vart du bor…

Produkt frågor

Kommer ni att fylla på lagret för en vara?

Missade du att beställa din favoritfärg på dina Flopz, och nu känns världen lite hårdare? 

Oroa dig inte, vi fyller kontinuerligt på alla färger, så håll utkik på webbplatsen när de finns tillgängliga igen.

Är era Flopz veganska?

Vi älskar våra mjuka vänner, och vi vet att du också gör det! Alla Flopz är gjorda i djurvänligt gummi. Så det känns som att du studsar fram på ett fluffigt moln, fast trevligare :)

Är de prisvärda?

Du har nog inte upplevt Flopz ännu🧡Vi kan lova dig att de är värda varenda krona.

Borta är de dagar då du trampar omkring på hårda golv. När du sätter på dig din mjuka, Flopz kommer du att veta exakt vad vi pratar om.🥳

Vad är Flopz gjorda av?

Förutom att de är gjorda av moln och kärlek, är de gjorda av gummi, så var lugn, inga fluffiga vänner är involverade i tillverkningen av dina Flopz.

Returer och byten

Hur lång är leveranstiden?

Just nu är det högt tryck på beställningarna och din order är oftast levererad inom 9-13 dagar.

Är det möjligt att returnera min beställning och få pengarna tillbaka?

Okej, ibland är det så att dina Flopz inte passar perfekt. Men no worries, du kan absolut returnera dem till oss för återbetalning, bara se till att de returneras inom 14 dagar (från att du fått leveransen) i originalförpackningen och oanvända.

Det innebär att prislappar och sånt måste vara kvar på plats. Och vi vill se en bild som du skickar till support@theflopz.com på dina Flopz innan du skickar tillbaka dem, så vi kan se hur de ser ut.

*Kom ihåg: Om du skickar tillbaka något från en mängdrabatt, då gäller inte längre det fina mängdpriset.

Notera att du som köpare ansvarar för alla kostnader i samband med returen.

Byta en vara

Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på Flopz.se. Vi har alltså ingen bytesprocess. Vi ber dig därför att inte ange önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. 

När vi har kontrollerat och godkänt din retur, återbetalas summan av de returnerade varorna till ditt bankkonto inom 5 arbetsdagar. Vi för inte automatiskt över pengarna till din nästa beställning, så du behöver inte vänta på att returen registreras, utan kan betala den nya beställningen som vanligt.

Att tänka på vid retur?

Kontakta oss alltid via e-post på info@theflopz.com innan du returnerar dina varor. På så sätt är vi förberedda att ta emot ditt paket och kan ge dig eventuell ytterligare information om returprocessen.

Observera att returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav inte kommer att accepteras.

Betalningar

Betalning?

Vi använder Shopify Payments. Du kan betala med Kreditkort (Visa/Mastercard/American Express) och betalkort som funkar för köp på nätet. För er teknikproffs där ute finns även PayPal!